No niin, nyt on hyvä hetki kirjoittaa kuulumisia. Oma kone ei vieläkään toimi, joten pitää käyttää hyväksi todettua kopioi ja liitä – menetelmää.

Reilu viikko uudessa perheessä ja kaikki on hyvin. Roisin on ihana pieni tyttö, joka tykkää leikkiä piilosta ja pähkäillä palapelien kimpussa. Mulla on aika helppo työ täällä, kun ei tarvitse vahtia ettei Roisin rikkoisi mitään, tykkää kyllä laittaa välillä värikyniä suuhun, mutta saapahan kunnon maun ja varmasti sen jälkeen ei niitä enää tunge suuhunsa. Päivät on aika leppoisia ja iltapäivällä käydään tekemässä kävelylenkki, jonka aikana Roisin toivottavasti nukahtaa rattaihin. En tiedä mistä johtuu, mutta Kincora Road on jotenkin maaginen, ja viimeistään kun käännytään sille tielle, niin loppuu höpötys rattaissa.

 <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Mun huone on aivan mahtava ja todella tilava. Ei nyt mikään mahdottoman suuri, mutta sängyn molemmin puolin kuitenkin on hyvin tilaa liikkua ja vaatenurkkaus on ihana. Jossain vaiheessa olisi tarkoitus saada myös pesupaikka tänne kun putket on jo valmiina, mutta sitä saa ehkä odottaa vielä hetkisen. Yleisesti ottaen huone on tosi tyylikäs ja tykkään varsinkin lipastosta ja yöpöydistä.

 

Mun huone

1110054.jpg  1110062.jpg

Nakyma ikkunasta takapihalle

1110077.jpg

 

Kylpyhuone. Aivan mahtava!!

1110085.jpg

 

Alakerran keittio/olkkari yhdistelma

1110090.jpg

 

Viime maanantaina mulla oli suuri päivä ja sitä seurasi vieläkin suurempi viikonloppu! Äiti, Anna ja Mikko tuli katsomaan mua tänne ja kierrettiin ympäri Dublinia niin että oli selät ja jalat kipeenä. Perjantaina käytiin Boxty Housessa syömässä BOXTYT eli perunakakkuja. Ne oli kylläkin lättyjä joiden sisään oli kääritty täytteet. Oli todella maukasta ja jälkiruokana (tai juomana) mä ja Anna juotiin hyvät Baileys coffeet. Äiti ja Mikko otti Irish coffeet ja ne oli tosi tujut. Maistui viski aika hyvin läpi…

Ruoan jälkeen mentiin Gogarty´s Pubiin kuuntelemaan irkkumusiikkia ja siellä oli hyvä meno. Muutaman tuopillisen ja menevän biisin jälkeen vein koko poppoon "meidän jengin" bileisiin, koska se oli matkan varrella hotellille ja saatiin vielä yhdet halvat oluet siellä. Sit yks Eoin kysy et miten musta on tullut tällainen vaikka mun äiti on tosi cool???!!! Siis mitä? Enkö mä oo cool? =)

Meidän hotelli oli North Circular Roadilla eli noin 25 minuutin kävelymatkan päässä ydinkeskustasta. Perjantaina olikin hieman kiire päästä hotellilta ravintolaan, kun oli puoli tuntia aikaa eikä tiedetty reittiä ihan tarkkaan eikä osattu arvioida kartan avulla että kauanko sieltä kävelee. Oltiin hieman myöhässä, mutta pöytä oli kuitenkin vielä varattuna ja kaikki päättyi hyvin.

Lauantaina kierrettiinkin sitten koko päivä Dublinin keskustaa ja käytiin Guinness Storehousessa. Se oli ihan hieno paikka, mutta en toista kertaa kuitenkaan menisi. Niin paljon jännittävää nähtävää siellä ei ollut, ja muutenkin kun koko päivän oltiin oltu jalkojen päälle, niin alkoi jo hieman polvet tutista, eikä meinannut jaksaa kiivetä ylöspäin..

Yks Couch Surfingin jäsenistä on töissä ylimässä kerroksessa, siellä mistä saa "ilmaisen" Guinnessin ja mä olisin saanut vielä toisen ihan oikeasti ilmaiseksi kun oli synttärit. Sit Lucia kysyi, et haluanko et ne laulaa mulle vielä, mut jätin sit molemmat väliin. Hyvä että sai yhden tuopillisen kumottua, oli niin kuuma ja muutenkin ihan poikki, ettei jaksanut seistä ja vielä kitata mustaa puuroa kurkusta alas.

Saatoin äitin, Annan ja Mikon bussipysäkille, mistä kolmikko lähti kohti lentokentän hotellia. Mä jatkoin sit vielä juhlimista kavereiden kanssa. Ensin Elinalle kiireessä vaihtaan vaatteet, sen jälkeen treffaan pari kaveria keskustassa ja sen jälkeen Anthonyn ja Eoinin kämpille. Meillä oli vodkaa, glögiä, vodkaa, salmaria, vodkaa ja suklaakakkua!! Niin ja oli tietysti vielä ilmapalloja!! Joku ilkimys meni kuitenkin hajottamaan mun vihreän pallon ja olin ihan maassa koko loppuillan. Olin pyytänyt muita kavereita Doyle´siin noin 23.30 mut me päästiin paikalle vasta puolen yön jälkeen ja osa oli käynyt katsomassa siellä, mut lähtenyt sit kotiin kun meitä ei ollut näkynyt. Onneks Pedro ja Ben tuli kuitenkin paikalle!! Loppuyöstä ei oo kauheesti muistikuvaa, kun illan aloittaminen vodkalla ei oo mitenkään paras vaihtoehto. Piilolinssit olin ottanut yöllä pois kun päästiin Elinalle, mut en muistanut sitä aamulla ja sit vasta kun avattiin verhot ja näin kunnolla niin huomasin, etten näekään kunnolla. Olin siis ottanut ne pois vaistomaisesti. Mutta hauska ilta oli ja hiljainen sunnuntai sen jälkeen. Katseltiin X Factorya ja loikoiltiin sängyllä, kun ei jaksanut tehdä mitään.

 

 

Tänään mulla oli ensimmäinen "oikea" työpäivä, kun olin melkein 5 tuntia Roisinin kanssa kaksin. Siihen väliin kyllä mahtui 2 tunnin reissu äiti-tytär kerhoon, jossa käy noin 30 lasta äitinsä kanssa ja lopuksi lauletaan piirissä kaikkia lastenlauluja ja marssitaan huoneen ympäri. Hauskaa touhua, kunhan vaan opin kaikki laulut englanniksi. Roisin on hieman ujo eikä meinaa mennä yksin leikkimään, mutta tänään jo maistui leikki yksinkin.

Ryhmässä on myös yks suomalainen nainen kahden lapsensa kanssa. Jaana on asunut Tampereella ja nyt ne on muuttanut perheen kanssa melko lähelle meidän kotia. Baby-sittausta kuulemma on tiedossa jos vaan haluan mennä joskus niille. Nuorempi tytöistä kuulemma puhuu enemmän suomea kuin englantia ja lastenvahtien kanssa on hankaluuksia kun ei ne osaa suomea ja Teresa turhautuu kun ei saa sanottua asiaansa.

Vielä perheestä sen verran, että Maire työskentelee todella vähän ja on suurimmaksi osaksi kotona, joten mun työ on helppoa kun ei tarvi olla yksin vastuussa joka päivä Roisinista. Muutenkin on todella joustavia ja voidaan yhdessä sopia mun vapaapäivistä ym., ettei ne vaan päätä et tällä viikolla on vapaapäivät tiistaina ja torstaina, oli mulla viikonloppuna menoa tai ei. Gerry on suurimmaksi osaksi töissä viikonloppuisin eli mulla on hyvä mahdollisuus olla vapaalla viikonloppuisin. Nyt on onneksi etäisyys ongelma ratkaistu ja pääsen vaikka joka ilta käymään keskustassa, bussilla kun kestää vaan noin 10-15 minuuttia ja busseja kulkee vartin välein.

 

Eiköhän tässä ollut nyt taas tarpeeksi tekstiä. Kirjoitan jonain päivänä lisää, kunhan vaan taas löydän aikaa..

Kuvat talosta ja viikonlopusta lisaan myohemmin...